Saturday 26 March 2016

SEMUA TENTANG KITAk ORANG..

"HENDAK SERIBU DAYA TAK HENDAK SERIBU DALIH"

Selalu kita dengar kata mcm kat atas ya dikelaka orang tua kita.. tapi faham ndak kah kita inti pati sebeanr peribahasa ya... 

Banyak orang maok merasa hidup nya senang tapi sik ramai yang maok berubah . banyak gilak merik alasan sampai kan pada satu tahap alasan ya menjadikan dirik nya senantiasa berada di takuk yang lamak.. 

menulis tok cth nya.. bukan nya kerja saya . ytapi atas niat saya nak berkongsi pelbagai pengalaman yang akan memberi manfaat pada orang lain..

saya pernah cuba untuk mengupah sumbody nak nulis untuk saya tapi ia nya sik sama.. apa yang kita zahirkan dari hati kita yang ikhlas akan lebih memberi impak pada orang yang membacanya...


ya lah kata orang tua agik.. mun endak ya seribu daya kita usahakan.. pelbagai kaedah saya cuba untuk menyampaikan apa yang tersirat dihati saya... pelbagai dugaan saya tempuhi.. dengan caci keji tomah dan fitnah.. mcm mcm jak lah yang terjadi.. dikhianati ya iboh padah lah dah mcm asam garam dalam masakan... fitnah dtg pada diri saya bukan mainan.. sampaikan dalam Newspaper pun orag hentam saya.. di media sosial.... saya diolok olokan... sik menjadi satu masalah bagi saya.... asalkan niat saya ikhlas....

tak hendak seribu dalih... mena kan andai kata saya mengalah dan berputus asa akan apa yang saya nak perjuangkan pasti saya dikalangan orang yang rugi... sayang ya semua.. saya sikan berhenti separuh jalan.. saya dan krew krew saya bertungkus lumus.. kesana kemari.. mencari dan melihat peluang yang ada untuk kita sama sama berkongsi.. tanpa ada biaya dari mana mana pihak kami molah ajak dengan dana sendiri...

sik kesah orang nak madah apa. bagi saya daripada terus menerus menyalahkan pihak kerajaan why not kita lebihkan usaha.. masih terlalu banyak bidang yang boleh kita terokai.. masih terlalu banyak bisnes yang belom dikenali oleh masyarakat.... why dont we try... apa apajak.. berani melangkah.. jangan terlalu cepat melatah.. semuanya perlukan Doa, usaha dan tawakal.. resepi untuk melangkah mulakan dengan doa.. yang pasti memang doa.... dan Usaha yang bersungguh sungguh jangan mudah mengalah walau sebesar mana pun rintangan yang melanda teruskan usaha .. kemudian tawakal,., pada yang memberi kita rezeki... banyak kan sedekah.... jangan takut miskin kerana sedekah.... 

kami dari Team Entourage and BW Consultant akan molah sehabis baik mengikut kemampuan kmk orang.. masing masing dengan latarbelakang yang berbeza dan masing masing baru dalam bidang yang kmk orang ceburi tok.. tetapi akan cuba buktikan yang semua kita mampu berjaya.... antara topik yang akan dibincangkan dalam blog kami tok. is.. smestinya.. perniagaan... belia.... pelancogan.. fesyen.... kemahiran... mostly benda yang berkaitan dengan kehidupan remaja masa kini..... 

doa kan yang terbaik untuk kamek orang keyhhh hope kitak orang akan enjoy dengan apa yang kmk orang persembahkan... ada apa apa cadangan atau topik yang maok kmk orang ulaskan padah jak... lak kmk cuba dapatkan info atau apa apa jak yang best untuk tok... keyhhhh
whatsapp 0175052850
or pm me directly di facebook wilmi wailem

 

No comments:

Post a Comment